Harcama yetkilisinin görevleri nelerdir?
Harcama yetkilileri, harcama talimatlarının bütçe ilkeleri ve politikaları, kanunlar, tüzükler ve yönetmelikler ve diğer yasal hükümlere uygun olmasını sağlamaktan, fonları etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanmaktan ve bu Kanun uyarınca almaları gereken diğer eylemlerden sorumludur.
Harcama talimatını kim hazırlar?
Her harcama birimi bütçe teklifini hazırlar ve birim performans programıyla birlikte strateji geliştirme birimlerine gönderir. İdarenin bütçe teklifi, strateji geliştirme birimleri tarafından harcama birimlerinin temsilcileriyle görüşülerek hazırlanır (Madde 12).
Harcama talimatı belgesi nedir?
Harcama emri: – Mevcut fonlar – Anlaşma – Uygulama prosedürü – Uygulamadan sorumlu kişilerin belirlenmesi Harcama yetkilisi tarafından imzalanan belgedir.
Faaliyet raporu neden hazırlanır?
a) Faaliyet raporları, şirket yöneticilerine, ortaklarına ve çalışanlarına şirketin genel durumu hakkında bilgi verir. b) Şirketin beklentilerini değerlendirmek ve mali durumunu analiz etmek için kullanılır. c) Bu raporlar, şirketlerin iş gelişimi hakkında raporlama yapmak amacıyla hazırlanır.
Üst yönetici harcama yetkilisi olabilir mi?
5018 sayılı Kanunun 31 inci maddesine göre; teşkilat yapısı ve personel durumu gibi nedenlerle harcama yetkisinin belirlenmesinin zor olduğu idareler ile bütçelerinde harcama birimleri gösterilmeyen idarelerde harcama yetkisi, üst düzey yönetici tarafından bizzat kullanılabilir.
Belediyelerde harcama yetkilisi kimler olabilir?
Kanunun 32. maddesi, bütçelerden harcama yapılabilmesinin ancak harcama yetkilisinin harcama emri vermesiyle mümkün olduğunu belirtmektedir. Yerel yönetimler için: harcama yetkilisi; İlk olarak, kurumun en üst düzey yetkilileri olan valiler, belediye başkanları ve birlik liderleri bulunmaktadır.
Harcama talimatını kimler imzalar?
Kamu ihale mevzuatına göre düzenlenecek ihale onay belgesi ile harcama talimatında yer alan bilgiler, onay belgesinde yer alır ve ihale yetkilisi olarak harcama yetkilisi tarafından imzalanır.
İhale yetkilisi ile harcama yetkilisi aynı kişi olabilir mi?
Harcama yetkisinin devredilmesi, yetkiyi devredeni yönetim sorumluluğundan kurtarmaz. … ” hükmü fiyata dahildir. Yetkinin ilgili mevzuatta açıkça belirtildiği haller hariç olmak üzere, 5018 sayılı Kanunun 31 inci maddesine göre belirlenen harcama yetkilileri aynı zamanda ihale yetkilisidir.
Harcama pusulasını kimler düzenler?
Vergi dairesi, başvuranın vergi plakasına göre izni düzenler ve işletme sahibine teslim eder. İzin verildikten sonra, noterden veya Maliye Bakanlığı’ndan masraf raporu alınabilir. Düzenlenecek masraf raporu, mükellefle anlaşılan veya noter tarafından onaylanan bir matbaada basılır.
Hakediş raporunu kim düzenler?
YİGŞ Md. 40/8 hükmüne göre; “İdarece kesin yerleşim ve kesin kabul raporunun onaylanmasından sonra, yapı denetçisi, ilgili onay tarihlerinden sonuncusundan başlamak üzere en geç otuz gün içinde idarece onaylanan kesin yerleşim esas alınarak hakediş ödemesine ilişkin kesin ilerleme raporunu düzenler.”
Kanıtlayıcı belgeler nelerdir?
Delil belgeleri, kamu harcamalarının belirlenmiş usul ve politikalara uygun olarak yürütüldüğünü ve uygulandığını gösteren, atanmış kişiler veya komiteler tarafından hazırlanan ve onaylanan belgelerdir.
Harcama talimatı onay belgesi yerine geçer mi?
Mevzuata göre ihale onay belgesi veya ihale yetkilisi tarafından imzalanan onay belgesi nitelik bakımından aynı nitelikteki belgelerdir. Listelenen harcama talimatı, ihale onay belgesi veya onay belgelerinden yalnızca birinin düzenlenmesi yeterlidir.
Faaliyet raporlarını kim hazırlar?
MADDE 30 – (1) Genel Faaliyet Raporu, Merkezî Hükümetin görev ve sorumluluğu altındaki idareler ile sosyal güvenlik kuruluşlarının bir mali yıldaki faaliyet sonuçlarını göstermek üzere Başkanlıkça hazırlanır.
Raporu kim hazırlar?
İş göremezlik raporu Sağlık Bakanlığı onaylı hastanelerde uzman doktorlar tarafından hazırlanır. Raporunuzu devlet ve üniversite hastanelerinden veya SGK anlaşmalı özel hastanelerden alabilirsiniz.
Faaliyet raporunda neler yer alır?
İdarenin misyon ve vizyonu, teşkilat yapısı ve mevzuatı, verilen hizmetler, beşeri ve fiziki kaynaklara ilişkin bilgiler, iç ve dış denetim raporlarında yer alan tespit ve değerlendirmelere ilişkin bilgiler kısaca sunulmaktadır.
Harcama sorumlusu nedir?
Bütçede kaynak ayrılan her harcama biriminin nihai yöneticisi harcama yetkilisidir. Kanunla verilen yetkiye dayanarak yönetim kurulu, icra komitesi, komisyon ve benzeri organlar veya komitelerin kararıyla yapılan harcamalarda harcama yetkisinden doğan sorumluluk yönetim kurulu, komite veya komisyona aittir.
İhale yetkilisi ile harcama yetkilisi aynı kişi olabilir mi?
Harcama yetkisinin devredilmesi, yetkiyi devredeni yönetim sorumluluğundan kurtarmaz. … ” hükmü fiyata dahildir. Yetkinin ilgili mevzuatta açıkça belirtildiği haller hariç olmak üzere, 5018 sayılı Kanunun 31 inci maddesine göre belirlenen harcama yetkilileri aynı zamanda ihale yetkilisidir.
Harcama yetkilisi ve gerçekleştirme görevlisi aynı kişi olur mu?
Harcama birimlerinde, ödeme emri belgesi ve eklerinin ön mali kontrol görevi, ödeme emri belgesini düzenlemekle görevli icra memuruna aittir. Madde 15 – Harcama yetkilisi ile muhasebe yetkilisinin görevleri aynı kişide birleştirilemez.
Harcama talimatında neler yer alır?
Harcama talimatı, ihale belgesi ve onay belgesinde, hizmetin gerekçesi, yapılacak işin konusu ve kapsamı, süresi, kullanılabilir ödenek, bütçe anlaşması, uygulama usulü ve uygulamadan sorumlu kişilere ilişkin bilgiler yer alır.
Kaynak: haironplus.com.tr